Zapisy na próbne zajęcia

Jeśli nie jesteś przekonany do nauki online, zapraszam na darmowe 30 minutowe spotkanie, na którym Ci pokażę, jak wyglądają zajęcia ze mną. Zapraszam! Przed zapisaniem na zajęcia próbne skontaktuj się telefonicznie ze mną, wtedy lepiej dopasuję lekcję próbną do Twojego poziomu.

Cennik

Zajęcia 1:1

pojedyńcza konsultacja

200 zł
  • 1 lekcja = 200 zł, bez pakietu

1xtydzień Pakiet 4 lekcji po 45 min

560 zł
  • (4 x 140 zł)

1 lekcja = 60 minut lub 45 min w zależności od pakietu

język angielski, niemiecki – poziom B1 wzwyż,
język hiszpański – poziom od A1 wzwyż.

Płatność za miesiąc z góry, w zależności od ilości zajęć.

Wystawiam faktury za pojedyncze zajęcia i/lub pakiety.

Prowadzę również zajęcia w parze. Koszt 1 lekcji (60 min.) w parze wynosi 100 zł od osoby

Zajęcia w grupie 3 lub 4 osobowej

Przykładowo semestr w grupie kosztuje 80zł x 20 zajęć (60min.)=1600zł.

Możliwość płatności w 2 ratach. Płatność za pakiet 10 zajęć z góry.

Przy płatności za semestr z góry udzielana jest zniżka 5%.

Wystawiam faktury.

Jak wyglądają zajęcia ze mną

Co jest potrzebne do zajęć online?

  • Komputer/laptop, ewentualnie tablet lub smartfon z dostępem do internetu. Ja korzystam z komputera stacjonarnego. Choć muszę przyznać, że jak byłam na urlopie, to prowadziłam też zajęcia ze smartfona.
  • Ciche miejsce w domu lub w pracy.
  • Urządzenie, z którego korzystasz, najlepiej by było podłączone z internetem bezpośrednio przez kabel. Przez Wi-Fi lekcje też są możliwe, ale mogą być gorszej jakości. Wszystko zależy od tego, jak szybki masz internet. Przy lekcjach online nie liczy się download, ale upload. Czyli nie pobieranie (szybkość internetu, którą oferują dostawcy w reklamach) ale przesyłanie. (1Mbps = wystarczające, ale mogą pojawić się czasem problemy/ 2Mbps = dość dobre/ 10Mbps i wyżej = połączenia bez zakłóceń). Ja zaczynałam prowadzić zajęcia mając internet WiFi i zdarzały mi się problemy/ zacięcia. Teraz mam komputer w innym pokoju, z internetem przez kabel. Moje Mbps wynosi 10,28 i nigdy nie miałam problemów. Aby to sprawdzić wejdź na speedtest.net .
  • Kamera w komputerze lub innym urządzeniu wbudowana lub zewnętrzna. Zawsze prowadzę zajęcia z kamerą. Nie wyobrażam sobie, by nie widzieć kursanta.
  • Słuchawki z mikrofonem (wystarczą zwykłe od komórki).
  • Głośniki.

Jak wyglądają moje lekcje online?

  • Nie trzeba być biegłym technologicznie, w razie problemów wszystko tłumaczę. Jeśli korzystamy z jakiejś aplikacji, z którą kursant nie miał wcześniej do czynienia, udzielam instruktażu przed lub po przeprowadzonej lekcji .
  • Zajęcia są “krojone na miarę” kursanta, w zależności od jego potrzeb.

Z czego korzystam?

  • Na poziomach podstawowych przede wszystkim z dużej ilości zadań interaktywnych, stworzonych przeze mnie lub dostępnych w internecie.
  • Na wyższych poziomach z materiałów autentycznych znalezionych w internecie.
  • Zazwyczaj z podręczników, jednak stopień ich przerobienia zależy od poziomu i potrzeb ucznia.
  • Aplikacji do nauki słówek, które uczeń ma na komórce, tak by mógł nawet w komunikacji miejskiej powtarzać materiał.
  • Z dzielenia ekranu danej aplikacji (zazwyczaj Skype lub Zoom).
  • Wykorzystuję elementy klasy odwróconej. Jest to taki sposób nauki, który polega na przygotowaniu się przez ucznia do lekcji, tak by  jak najefektywniej wykorzystać czas i zaangażowanie na zajęciach. Uczeń czyta lub słucha dłuższe teksty lub ogląda tutoriale gramatyczne w domu. Korzystając z odpowiednich aplikacji, odpowiada na pytania online, automatycznie uzyskując odpowiedzi. Wtedy na lekcji omawiamy tylko wątpliwości i dyskutujemy na tematy, z którymi zapoznał się wcześniej.

W jaki sposób indywidualizuję zajęcia online?

  • Staram się jak najlepiej poznać ucznia, jego zainteresowania i potrzeby, aby dobrać właściwe materiały.
  • Aby jak najbardziej zmotywować ucznia do nauki słówek, czy gramatyki, tworzę ćwiczenia związane z jego zainteresowaniami. (Przykład z j. hiszpańskiego dla osoby początkującej lubiącej słuchać Enrique Iglesiasa znajdziesz tu, a z języka angielskiego dla osoby na wyższym poziomie, fanki Toma Odella znajdziesz tu).
  • Na wyższych poziomach to często uczeń wybiera filmik, artykuł, który omawiamy. Skupiam się na jego potrzebach, dużo mówimy.
  • Pokazuję różne możliwości, ciekawe strony internetowe, pomagam stworzyć plan, według którego uczeń w miarę swoich możliwości pracuje dużo samodzielnie w domu.

Dlaczego praca samodzielna jest tak ważna przy uczeniu indywidualnym?

Kluczem do sukcesu przy nauczaniu indywidualnym online jest praca samodzielna. To właśnie od ilości czasu, jaką poświęci uczeń na naukę, zależą jego postępy. Do jednej godziny tygodniowo zajęć za mną potrzeba minimum jednej kolejnej godziny pracy samodzielnej, a najlepiej więcej. Oczywiście nie za jednym razem, bo lepiej mniej a częściej. Dokładnie o tym, jak pracować samemu napisałam w artykule o immersji językowej.

Do tej pory miałam zazwyczaj uczniów z polecenia, którzy trafiają do mnie dzięki innej osobie, która zrobiła postępy w nauce języka obcego. Tych uczniów mało muszę motywować, bo pracują sami i ciągle chcą więcej. Staram się ich wspierać i ukierunkowywać, tak by nauka była dla nich samą przyjemnością a nie obowiązkiem. Staram się zmienić ich podejście do nauki i pokazać, jak przyjemnie spędzać czas wolny, ucząc się języka obcego.

Dlaczego uczę online?

Zanim zaczęłam uczyć online sama uczyłam się w ten sposób.

Kilka lat temu, na urlopie macierzyńskim doszłam do wniosku, że muszę wykorzystać w pełni czas, który mam, szczególnie gdy moje maleństwo spało. Jako osoba ambitna, pracowita, która zawsze z chęcią wykonywała swoją pracę, potrzebowałam rozwoju.

Platforma internetowa coursera.org

Najpierw zdecydowałam się na platformę internetową coursera.org . Do dzisiaj każdej grupie maturalnej jaką posiadam, przy omawianiu rozdziału szkoła i uczenia przez internet, polecam tę platformę. Szczególnie jest to ważne dla osób, które interesują się naukami ścisłymi, ale nie tylko. Ja zrobiłam specjalizację Virtual Teacher na Uniwersytecie Kalifornijskim w Irvine

Było to typowe uczenie na odległość, bez kontaktu na żywo z wykładowcą. Mogłam oglądać prelekcje na temat uczenia internetowego w Stanach Zjednoczonych i rozmawiać z innymi uczestnikami tego kursu z różnych zakątków świata na temat wspólnych projektów na zajęcia.

Konwersacje z native speakerem online

Następnie, gdy znalazłam się w podobnej sytuacji, po raz kolejny na urlopie macierzyńskim;) postanowiłam odświeżyć sobie znajomość języka hiszpańskiego. Zorganizowałam sobie konwersacje przez Skype z rodowitą Hiszpanką. To był strzał w dziesiątkę.

Dlaczego ceniłam i nadal cenię sobie naukę przez internet

W dzisiejszym wpisie przedstawię Wam, co mi się podobało z perspektywy ucznia na tego typu lekcjach.

1. Ze względu na dzieci najpierw umawiałam się na zajęcia w ciągu dnia, w momencie drzemek mojej młodszej pociechy. Kiedy drzemki się skończyły, umawiałam się wieczorami. Na lekcje mogłam się umówić o każdej porze dnia.

2. Po zakończonej lekcji byłam już w domu. Nie traciłam czasu na dojazdy i mogłam mieć zajęcia nawet jak karmiłam maleństwo.

3. Miałam ściśle określony cel zajęć. Chciałam swobodnie mówić.

4. Nie musiałam się dostosowywać do grupy. To ja określałam tempo pracy. Dzięki codziennemu kontaktowi z językiem , czytaniu gazet, słuchania radia, oglądania filmów, przypominaniu sobie gramatyki, bardzo szybko czułam się swobodniejsza w mówieniu.

5. Mogłam mieć zajęcia nawet wtedy, kiedy moja nauczycielka, mieszkająca w Polsce Hiszpanka, wyjeżdżała do domu, do Hiszpanii. Łączyłyśmy się z wielu różnych miejsc, ponieważ lubiłyśmy spędzać czas na rozmowach w języku hiszpańskim.

6. Zawsze pracowałyśmy na materiałach autentycznych.

7. Gdy któraś z nas była chora też mogłyśmy mieć lekcję. Oczywiście jeśli to było tylko przeziębienie, bo wiadomo, że z gorączką się nie da;)

8. Lekcje były dostosowane do moich potrzeb. Sama słuchałam, czytałam, przerabiałam gramatykę, pisałam wypracowania. Moja nauczycielka sprawdzała mi je, a na zajęciach omawiałyśmy ewentualne problemy, na jakie natrafiłam w trakcie mojej samodzielnej pracy z językiem hiszpańskim.

9. Moje postępy w nauce zależały od ilość mojej pracy własnej.

10. Po każdych zajęciach miałam dobry humor, bo czas był maksymalnie wykorzystany na to czego w danym momencie potrzebowałam.

Zajęcia online były niesamowitą przygodą, dlatego postanowiłam również wykorzystać swoje dotychczasowe doświadczenie w nauczaniu tradycyjnym i spróbować swoich sił również jako nauczyciel online. Zrobiłam kilka kursów, w jaki sposób przenieść swoją pasję do nauczania online i stąd powstał mój pomysł na tego bloga.